Step By Step
Onze wereldwijde groei
James bestaat al sinds 1927. Wat eerst begon als familiebedrijf in was- en reinigingsproducten, is inmiddels uitgegroeid tot toonaangevende fabrikant op het gebied van reinigingsmiddelen en adviezen voor tapijt, meubels en harde vloeren in binnen- en buitenland.
James in 1927
James in 1971

James in 1994

James in 1995

James in 1996

James in 1997

James in 1998

James in 1999

James in 2000

James in 2001
Tevens wordt de export in Europa geoptimaliseerd.

James in 2002
De website wordt uitgebreid met de talen Spaans, Frans en Italiaans.

James in 2003
Het tweede Europese project wordt gestart, VITA. VITA staat voor Virtual Interior Textile Academy. In dit project is een internetcursus ontwikkeld over alle facetten die met tapijt te maken hebben. Van productie, verkoop, neerleggen tot onderhoud. James schrijft het onderdeel onderhoud van tapijt.
In 2003 wordt de export uitgebreid naar Finland, Ierland, en Cyprus. Er worden twee nieuwe talen toegevoegd aan de website, de telefoonlijn en de producten. Er worden samenwerkingen aangegaan met Leolux, Bonar Floors en Karpi.
James in 2004
James test voor het eerst tapijten op reinigbaarheid. Van verschillende fabrikanten worden alle kwaliteiten gecontroleerd. James vertaalt deze informatie naar een persoonlijk onderhoudsadvies. Dit advies kunnen woninginrichters via de James website aanvragen voor een consument.
De website van James, www.james.eu, wordt volledig vernieuwd. De website is nog informatiever geworden dan voorheen en bevat inmiddels o.a. een uitgebreide vlekkendatabase met honderden antwoorden. Daarnaast is er een database van meer dan duizend tapijten, karpetten en meubelstoffen, die getest zijn op reinigbaarheid.
Er worden steeds meer vlekkencursussen georganiseerd in heel Europa. Meer dan duizend deelnemers uit binnen- en buitenland hebben de cursus reeds gevolgd.
Tenslotte worden in 2004 eerste contacten gelegd voor mogelijke export naar China toe.
James in 2005
James lanceert een nieuwe website!
VITA-Academy wordt opgestart om de leermodules te verkopen in Europa. James wordt voorzitter van VITA-Academy. Er wordt export opgezet naar Zweden, Denemarken en Noorwegen. Er komt weer een nieuwe taal bij voor James!
Door nieuwe samenwerkingen werkt 98% van de Nederlandse tapijtindustrie met James samen. Dit is erg bijzonder als u bedenkt dat Nederland het op één na grootste tapijtproducerend land ter wereld is!
James in 2006
Inmiddels verkoopt James haar producten in China en daarnaast in 14 landen in Europa en levert deze in 10 talen!
Omdat er teveel woninginrichters in Nederland zijn om te bezoeken door één persoon, start James een samenwerking met Forinn. Het verkoopteam van Forinn gaat actief alle woninginrichters in Nederland bezoeken.
James in 2007
James start met een nieuw Europees project, Hygiene for Health. Dit is een grensoverschrijdend project voor kennisuitwisseling tussen Limburgse MKB-bedrijven en Limburgse en Duitse (Nord Rhein Westfalen) kennisinstituten en universiteiten.
Ook komt James met een totaalprogramma voor de consument, bestaande uit reinigingsmiddelen voor (semi-) harde vloeren zoals vinyl, linoleum, marmoleum, rubber en laminaat.
James in 2008
James werd in 2008 met haar testmachine QMC-007 geselecteerd door een vakjury bij de laatste vijf bedrijven voor de MKB Limburg Innovatieprijs. Met deze wereldwijd unieke testmachine kan voor iedere tapijt of meubelstof het onderhoud objectief in kaart worden gebracht. James is hierbij tweede geworden. Uit het juryrapport kwam naar voren, dat men James een uniek bedrijf vond met een frisse manier van ondernemen. Men was onder de indruk van opgebouwde kennis en het feit dat we zoveel innovatieve ideeën uitvoeren met zo weinig mensen.
James in 2009
James in 2010
In februari 2010 wordt de subsidie voor ERUTAN® goedgekeurd. Verder acht James zich als een innovatieve, vooruitstrevende onderneming die zich als doel heeft gesteld om continu haar producten en serviceverlening te verbeteren. Verbetering niet alleen in de zin van kwaliteit, maar ook in het belang van het milieu.
James introduceert het Dealer Activation & Participation concept voor de woninginrichter. In samenwerking met de tapijtleveranciers is een concept ontwikkeld met als doel de verkoop van tapijt samen met onderhoud te stimuleren.
James in 2013

James in 2014
James is een generatie verder! Eén van de zonen van Thea en Chris Reutelingsperger, Martijn Peters, zet samen met zijn vrouw Marieke het bedrijf voort. Martijn heeft al langer een leidinggevende functie in het bedrijf gehad. Het nieuwe management zit boordevol plannen om het bedrijf verder uit te bouwen. James heeft tevens duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen als must in de bedrijfsvoering.
2014 is tevens het jaar waarin James met gepaste trots haar nieuwe verpakking voor de James Starterset presenteert. Bij James zijn we continu op zoek naar verbeteringen en mogelijkheden om niet alleen onze productervaring te verbeteren, maar ook het milieu verder te ontlasten.

James in 2015
De fles zelf is vernieuwd, deze is dankzij een slim design ook nog eens duurzamer en bespaart 20% aan grondstoffen.
Het is nu nog gemakkelijker geworden om te bepalen welke producten de klant precies nodig heeft om de vloer volgens wens te onderhouden; James heeft een unieke Keuzehulp ontwikkeld met een versie speciaal voor laminaat, voor vinyl & pvc en voor overige harde vloeren.
James in 2016
James had, net zoals de concurrentie, hier geen passend antwoord op. Vanaf nu wel!
Met James Extra Mat lanceren we een beschermende polish die mat genoeg is voor de matste vloeren. Een uniek, consumentvriendelijk, één-componentenproduct.James in 2017
James in 2018
Vanaf 2018 worden bij verschillende partners de James webshop in hun website geïmplementeerd, zodat ze hun klanten een totaalpakket (vloer+onderhoud) kunnen aanbieden.
